ÚPRAVY NA MOTORU W353
ZA ÚČELEM ZLEPŠENÍ NEBO ZVÝŠENÍ VÝKONU
(7. část)

zlepšovací návrh:

autor: Jiří Snížek
spolupráce: J. Hoďánek


Úprava motoru na vyšší výkon 60k

      Pro použití motorů Wartburg k sportovním účelům vypracoval výrobce návod na jejich úpravu a to v alternativách pro výkon 60 - 65 k a 70 - 75 k. Protože druhá z alternativ je technologicky i materiálově značně náročná, a i z hlediska spotřeby paliva pro běžné ho uživatele neúnosná, uvádíme pouze alternativu první.

Rozsah úprav je tedy následující:

  1. Odstranit všechny výstupky, hrubozrnosti a drsnosti povrchu na celé cestě plynů a směsi, t.j. v kanálech bloků válců, v sacím potrubí, ve výfukové sběrné rouře. Všechny tyto stěny pak vyhladit a vyleštit.
  2. Přechody v přírubách, t.j. mezi karburátory a sacím hrdlem, mezi sacím hrdlem a blokem, mezi blokem a výfukovou sběrnou rourou, musí být hladké, bez vystupující hrany. Spíše je přípustné, aby průměr po proudu byl větší nikdy menší. Tím by bylo zaviněno víření.
  3. Hrany kanálů, přicházející do styku s pístními kroužky lehce zaoblit, aby se zamezilo poškození kroužků.
  4. Rozvodové kanály ve válci upravit dle níže uvedeného obrázku.
  5. Vybrání na spodním okraji pístů upravit podle obrázku. Toto se týká všech motorů, mimo motor 50 k. U tohoto motoru stačí vybrání do hloubky 1 mm.
  6. Přepouštěcí otvor v pístech rozšířit na rozměr 24 x 33 mm.
  7. Vůle pístu ve válci nejméně 0,1 mm, měřeno na spodní části, kde je průměr pístu největší.
  8. Druhý pístní kroužek u všech pístů pootočit o 30° ve směru k sání, aby nezachytil hranu kanálu.
  9. Použije se dvou horizontálních karburátorů typu BVF - H362-24.

    Difuzér i sací potrubí se upraví na průměr 29,5 mm.
    Hlavní tryska 145 (130 - 150 vyzkoušet).
    Hlavní vzdušník 220 - 240
    Volnoběžná tryska 50
    Karburátory se montují na dvojité sací potrubí, jaké je používáno u vozu Wartburg - Sport (k dostání v NDR). Konečné seřízení karburátorů až při zkušebních jízdách. 

  10. Čistič nasávaného vzduchu je nejlíp použít z vozu Sport, nebo "Barkas".
  11. Odfrézovat hlavu válců o 1,5 mm.Tím se zvětší kompresní poměr na 9,0 : 1.
  12. Předstih zapalování se seřizuje na míru 2,5 mm pístu před H.Ú. (t.j. 18°).
  13. Zapalovací svíčky mají mít tepelnou hodnotu 240-260 (PAL 14-8-2).
  14. Jako palivo stačí benzin SPECIAL, mísící poměr 1: 33. 

 <= Úpravy na motoru W353 (6. část)


|     |      |   trabime.cz   |   twrc.cz   |   krtekracingteam.cz   |      |      |

 

X

Right Click

No right click